Diamonds are a girl's best friends

The French were bred to die for love
they delight in fighting duels
but I prefer a man who lives
and gives expensive jewels.

A kiss on the hand may be quite continental
but diamonds are a girl's best friend.
A kiss may be grand but it won't pay the rental
on your humble flat, or help you at the automat.
Men grow cold as girls grow old
and we all lose our charms in the end.
But square-cut or pear-shaped
these rocks don't lose their shape
Diamonds are a girl's best friend
Tiffany's...Cartier...Black Star Frost, Gorham

Talk to me, Harry, Winston,tell me all about it!
There may come a time when a lass needs a lawyer
but diamonds are a girl's best friend.
There may come a time when a hard-boiled employer
thinks you're awful nice
but get that ice or else no dice.
He's your guy when stocks are high
but beware when they start to descend,
It's then that those louses go back to their spouses
Diamonds are a girl's best friend.


*以上歌詞不是紅磨坊版的 是瑪麗蓮夢露原唱版的歌詞


後記:
有看過紅磨坊的人應該對這首歌很熟
有看過星光三決賽的對這首應該也不陌生
紅磨坊裡這段真的是high翻啦
整個令我著迷不已 非常之愛
這應該算我難得熟的英文歌之一啦
因為紅磨坊曾經被我看了N遍
這次星光三算是讓我重溫了一下
我覺得林芯儀的表演很棒(顯露出我是挺18儀派的...)
坦白說我沒有特別喜歡林芯儀或是LALA啦
其實這兩個表演我覺得根本無法比較...路術差太多太多啦
不過...我覺得以決賽來說...我覺得林芯儀表演真的比較精彩
雖然被批沒唱什麼
但其實兩個人當天的歌唱都沒有讓我得到聽覺上的享受
不過以視覺上來說林芯儀讓我得到很大的享受
LALA跳舞...視覺效果...還真應該扣分(我真的不是有意要攻擊她@@)
我真的覺得她如果好好唱一首歌會顯得很賞心悅目 更能讓大家沉靜在她的歌聲中
我想...跳舞不但放大她的缺點 還影響聽覺 因為...會讓人一心二用
最後評審說的話...不是完全不能苟同
不過...既然是決賽 名次還是該照決賽的表現給才是
其實什麼取代不取代的問題 將來他們的表現及市場機制就會給我們答案
不需要他們特別說出來吧...感覺變成越描越黑的藉口
分數這樣一給 跳進黃河也洗不清了
而且說的好像後天努力比不上先天的優勢(畢竟寫詞曲...還是講究點天份的)
不過 不管誰得冠軍 也不干我們的事
看看表演 也算一種享受囉
我一樣很欣賞LALA的詞曲 也很欣賞芯儀的拼勁
最後 放上紅磨坊中的這一段~~不管看幾遍都還是很愛啊!!

arrow
arrow
    全站熱搜
    創作者介紹
    創作者 mindlocker 的頭像
    mindlocker

    Chasing My Life & My Dream

    mindlocker 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()